Het Aquariustijdperk is begonnen...

Karpathos, Griekenland

donderdag 25 juli 2013

Obesitas (door voeding) en spiritualiteit: Voor alle dikke mensen die zich ergeren aan zichzelf en anderen

Gisteren zaten we op een terrasje te lunchen ter gelegenheid van de verjaardag van mijn man. Naast ons kwamen twee hele dikke jonge vrouwen zitten. Ik kon het niet helpen, maar hoorde een gedeelte van hun conversatie. Eigenlijk ging hun hele lunch over hetzelfde onderwerp: over hun zwaarlijvigheid en hoe ze daar mee om wilden gaan. Ook hoe anderen ermee omgingen. Ze waren beiden in therapie en waren het zat om door anderen aangemoedigd te worden als ze een taartje afsloegen, terwijl de collega’s heerlijk ervan zaten te smullen. Even dacht ik om ze de boeken aan te prijzen die ikzelf juist gelezen heb en waar ik heel veel weetjes over gezond eten uit gehaald heb. Maar iets weerhield me ervan. Ze mogen zèlf hun zoektocht naar vreugde, vrijheid en vervulling vinden. 
Meer mensen zijn op dit moment pessimistisch en zelfs depressief; ze zien geen uitweg in de chaos die er dagelijks in de kranten tentoongespreid wordt, de armoe die hun overvalt nu ze zijn ontslagen met de onzekerheid of ze binnenkort weer aan het werk kunnen, het pensioen dat lager uitvalt dan ze gedacht hadden, of het vooruitzicht dat ze een aantal jaren langer moeten werken dan hun ouders. Dit alles hoort bij de zuivering die voorlopig nog wel even aanhoudt aan het begin van het Aquariustijdperk: alles wat niet aan liefde en eenheid voldoet zal uiteenvallen.

Maar er is hoop voor degenen die zelf in hun kracht willen gaan staan en hun onbewust verkeerde eetpatroon, naast therapie en boekenkennis, willen doorbreken met hun eigen geestkracht:

Mystica Sonia Bos, grondlegster van de Aquariusmystiek, heeft in 1999 een lezing gehouden over 
Verstoord eetgedrag: anorexia, boulimia nervosa, eetverslaving, die nog steeds zeer actueel is. Hieronder volgt een kleine beschrijving met een inleiding naar de meditatie:

Heel diep aan de basis van anorexia en boulimia ligt onvrede in de mens, een patroon van zelfafwijzing: het niet willen of kunnen leven in de materie, die zijn oorsprong vindt in heel diep gewortelde trauma’s. De oorzaken en heling van deze oertrauma’s worden in deze lezing besproken. Holistische genezing ontstaat door zelfacceptatie en bewustwording waarvoor het leven dient: aanvaarding om je geestkracht in de materie te gebruiken.

Tijdens de lezing zegt Sonia als inleiding naar de meditatie HeelwordingAls de heling inzet, lossen de uiterlijke problemen vanzelf op, dat is het mooie. Maar als u niet tot in de diepte gaat, nooit echt tot aan die heel diepe trauma’s gaat, komt u nooit tot een volledige heling, dan blijft u aan de op­pervlakte peuteren. Ik ga dat proberen duidelijk te maken. Als u het niet begrijpt, dan laat u het gewoon over u heen komen. We gaan met elkaar een gigantisch veld bouwen waarin we u die heling aanreiken. Alsof u een be­handeling krijgt, zo moet u het zien. Daarin gaan we tegelijk die diepe kern pakken, voor allemaal.

Als u nog moeilijk in uzelf kunt gelo­ven, dan zegt u: “Het zal wel waar zijn, ik heb er vertrouwen in, ik ga erin staan. Het ligt ook in mij. Kom maar op!” We gaan naar de basis waar we de diepste problematiek gaan ontwortelen. Daarvoor ga ik eerst in mijzelf de energie opbouwen zodat ik weer bij mijn diepte kan, anders ben ik reddeloos verloren. Ik moet naar mijn diepste, goddelijk stuk menszijn, waar uit dat diepste, de mystieke bron in de mens, alle wonderen komen die hij kan ver­richten.

Het leven is liefde, want laten we wel wezen, als het leven geen liefde was, zou u toch niet meer willen leven? Hoe vaak heeft u er al aan trachten te ontsnappen? Maar dan is er toch iets wat u net behoudt: liefde, positiviteit, schep­pingskracht, de adem, de Geest, noem het maar zo als u het wilt. Tot die levende liefdeskracht, de Universele Liefdeskracht, wil ik mij vandaag richten, wil ik me nu ook voor u richten.

De Universele Liefde: de Witte Roos
U mag leven. Ik raak voor u het punt van verzet tegen het leven in u aan en roep daarin de christuskracht, de Uni­versele Liefde, de Witte Roos, aan. Zie maar een Witte Roos, de Roos van Sharon, die leg ik in het verzetpunt van u en kies maar om te leven, dan zal zij daarin aanwezig zijn: dé Universele Liefde. Ik vraag om een omvorming van mijn verzet tegen het leven. Ik zie een Witte Roos...
En elk moment dat ik bang ben dat ik niet verder kan, dat ik weer een vreetbui krijg of mijzelf uithonger, denk ik aan de Witte Roos, de Universele Liefde, en vind daar veiligheid in. Vraag maar om hulp, u mag vragen. Geef uzelf toestemming om hulp te vragen aan het leven, de Witte Roos, de Universele Liefde, het zelfregenererend vermogen van het leven...
Voel u weer thuis, dan hebt u een anker in het leven. Zo geef ik u eerst een makker. U hebt gekozen voor het le­ven, we hebben het verzet in u aangeraakt. Voel u veilig bij uw makker, het zelfregenererend vermogen, de Uni­versele Liefde, de Christus, de Liefde, de kracht van leven die Liefde is.
Bij twijfel, bij angsten, bij gevoelens van verloren zijn, kunt u daarin schuilen. Kunt u het even niet aan: ga dan maar in de Roos liggen, trek de blaadjes als een dekbed over u heen. Geef u over, ontwijk het niet, en leg uw sores in de pure positiviteit en vraag om transformatie voor omzetting van uw sores. De Witte Roos is transformatie, is zelfregeneratie. Dat bent u ook in uw diepste wezen, maar dat tracht u te ontwijken, omdat u een hekel aan uzelf hebt gekregen.
Uw eigen hoogste Zelf is nu uw makker: de zuiver Witte Roos. Zij is in uw wezen verankerd, is altijd bij u. Zij heeft een enorme liefdeskracht die alles kan vereffenen, die transformeert. Sluit maar vrede met de makker op uw weg, het diepste van uw eigen wezen: de Witte Roos...

Sonia reikt je in het verloop van deze meditatie jouw 13 scheppende krachten aan en de aarding van je persoonlijkheid, je ziel en geest hier op aarde, zodat je je weer een compleet mens voelt, degene die je bedoeld bent te zijn. En op deze manier transformeer je eigen leven. Op cd, of mp3 te beluisteren, ook als reader te downloaden of als papieren versie te bestellen: Verstoord eetgedrag.

En als je gewoon een maand gezond wilt eten, en daarmee vanzelf 4 kilo afvalt (iets wat mij nog nooit gelukt was, omdat ik niet wist hoe!) koop dan het boek In 28 dagen van gifbelt naar tempel. Even geen e-nummers, geen koemelk-producten (in plaats daarvan lekkere schapen- of geitenkaasjes en geitenyoghurt), geen brood (in verband met eventuele allergieën voor gluten) en geen suiker. Wel heerlijke soepen, salades als lunch en geweldige smeersels voor op je rijstwafels. Jarenlange vage buikklachten verdwenen hierdoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten