Het Aquariustijdperk is begonnen...

Karpathos, Griekenland

donderdag 25 juli 2013

Transparantie: hoezo de plaag van onze tijd??, deel 1

In de Volkskrant van 25 juli schrijft Ana van Es een column over de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden, die nog geen asiel heeft gekregen in Rusland. In de Verenigde Staten geldt Snowden als een landverrader die mogelijk ‘verantwoordelijk is voor het schadelijkste informatielek in de Amerikaanse geschiedenis’, aldus zijn voormalige baas bij de CIA en afluisterdienst NSA, Michael Hayden. Hayden vervolgt: 'met Edward Snowden is iets ernstig loos. Hij ziet transparantie als een deugd. Transparantie, dat is de plaag van onze tijd.' Gevreesd wordt voor een jonge generatie werknemers, geboren na 1980 die, net als Snowden, óók geloven in transparantie.
De vrees van Hayden zal bewaarheid worden: Er zullen steeds meer mensen over de hele wereld komen, die bewust kiezen voor transparantie, liefde, openheid, die zeggen wat ze denken, zonder geheimen: de Aquariusmeesters die de grote overgang begeleiden naar een zuiverder, eerlijker manier van leven.

Sonia Bos, mystica en woordvoerster voor de Aquariusmystiek heeft vele lezingen gehouden waar ze spreekt over transparantie. Enkele citaten:
In Liefde (1993): “De Universele Christus in de harten van de mensen
Ik ben de Universele Christus. Dat betekent niet dat de oude Christus, Jezus van Nazareth, heeft afgedaan. Het betekent dat Hij in zijn Universaliteit is opgegaan. Dit wezen ben Ik. Ik spreek een nieuwe taal. Ik roep de mens van binnenuit, via het hart. Ik ben uw innerlijke leider. Ik ben de Wereldleider van Aquarius. Ik spreek via mijn kanaal (Sonia Bos, red.), die over de aarde zal gaan om nieuwe lering, mijn lering, te brengen. Zij is een transparant kanaal, maar een gewoon mens. Niemand is bevoorrecht.
De boodschap, dat ben Ik. Ik wil de mens bereiken om uit te leggen dat Ik in hem ben. Zo weet dat Ik altijd van binnenuit kom, maar zolang de mens niet weet dat Ik in hem ben, bedien Ik mij van mijn kanalen. De onbewuste mens wordt op deze wijze door mij vanuit de buitenwacht benaderd, maar het Aquariustijdperk gaat zich van binnenuit vormgeven.
Ik ben het goddelijk hartchakra. Ik ben de Ark van het Behoud. Ik ben de Zoon en de Vader, want de Zoon is in de Vader opgegaan. Ik Ben. Ik open mij een geestelijke ashram, een geestelijk fluïdum, waarin u kunt werken. Ik heb de blokkades daartoe weggenomen. U kunt mij vinden in uzelf. Ik zal u mijn sleutelen geven. U stijgt boven uw ego uit om tot mij te komen. Dat is een eerste vereiste.
Niemand komt tot mij dan in transparantie. Een totale overgave is de poort. Ik train u in de fase die daarvoor ligt. De Meester Jezus zal u begeleiden om u te verbinden met de innerlijke Bron waar u mij vindt. U vindt mij in de Bron in uzelf, op hartniveau. U gaat door de belangeloze liefde heen.
De Meester Jezus leidt u daarin, totdat u, fase na fase, in een zo diepe overgave komt dat u bij de Universaliteit van de Liefde komt, die Ik ben. Ik ben de Universaliteit van de Liefde. De Meester Jezus is de belangeloze Liefde. Samen gaan wij op weg. Het één kan niet zonder het ander.”
“De kracht van de Christus en de Schepper in de mens
In de toekomst zullen we steeds meer leven voor liefde, geest, stilte en transparantie. We zullen een fijne, meer ijlere, manier van leven en waarde van leven gaan beleven. Wij gaan staan voor heel nieuwe waarden van leven. Alles wordt nieuw gemaakt zoals in Openbaring staat: ‘En zie, Ik maak alle dingen nieuw!’ Dan is werkelijk begonnen wat de Schepper heeft gezegd. Hij roept nu zijn zes miljard instrumenten op om Hem te helpen het leven te vernieuwen. Voel u dus niet machteloos, u strijdt niet alleen. U strijdt een strijd voor het leven. U hebt twee enorme medestanders: de Christus en de Schepper in u en die kracht is enorm.”


Zie deel 2 over Transparantie in het volgende blogartikel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten