Het Aquariustijdperk is begonnen...

Karpathos, Griekenland

vrijdag 6 juli 2012

Houden van jezelf


Vandaag kwam ik in de supermarkt een goede kennis tegen. Op mijn vraag hoe het met haar ging zei ze: “Goed”. Ze zag er aan de buitenkant ook goed uit. Ik vertelde haar dat ik een blog was begonnen om de Aquariusmystiek te verbinden met de dagelijkse gebeurtenissen in het leven. “O”, zei ze, “gaat dat ook over mensen zoals ik?” Het bleek dat het helemaal niet zo goed met haar ging. Haar jongste kind was net de deur uit. Ze is arbeidsongeschikt, en na vele jaren nog steeds niet emotioneel los van haar ex-man, had juist te horen gekregen dat ze nog maar weinig alimentatie zou ontvangen, had ook nog een ongelukje met haar knie gehad en liet zo maar uit haar mond vallen dat het misschien wel beter zou zijn als ze niet meer leeft. De tranen sprongen in haar ogen. “Ben je gek geworden!?” zei ik tegen haar, “benen hebben te maken met je bestaansrecht. “Het feit dat je geboren bent, geeft je bestaansrecht. Wordt het niet eens tijd om je ex los te laten?” “Ja”, zei ze, “op eigen benen gaan staan”. Het zijn levenslessen die we hier op aarde krijgen. (En ik dacht achteraf: als je er nu tussenuit knijpt, zal je in een volgend leven verder gaan met waar je bent gebleven, dus daar schiet je niets mee op). Ik heb haar tegen mijn hart aangedrukt en haar gevraagd of ze in gedachten een witte roos in haar hart wil plaatsen. (Ze zag mijn bos witte rozen liggen, die in de aanbieding waren) "Die staan voor de universele christuskracht, de onvoorwaardelijke liefde. Als je die in je hart zet en aanspraak maakt op verandering, dan zal je eens zien wat er gaat veranderen! Je kunt jezelf ook in de gouden zon zetten, helemaal in het licht, zodat negativiteit geen kans krijgt om je te raken". “Hè, ik kan er weer even tegen", zei ze. "Ik twijfelde of ik naar de winkels zou gaan, maar ik ben niet voor niets gegaan”. Ik heb haar verder doorverwezen naar Marja Overheul (zie onder "Leden" hiernaast) om te leren werken met de scheppingskracht door middel van de universele symbolen.
Dit bracht me op het idee om een stukje te schrijven over Houden vanmijzelf en het leven, een boek (een drieluik) van Sonia Bos dat vorig jaar is verschenen. Want daar draait het toch steeds weer om, om de liefde. Sonia zegt daarover: “Werkelijk houden van uzelf is misschien wel het moeilijkste dat er is. Want het betekent liefde kunnen ontvangen en toelaten tot in het diepst van uw wezen. Gevoelens van zelfontkenning, schuld en (faal)angst sluiten u ervoor af. Het is dan ook essentieel om vrede te sluiten met uzelf. In Houden van mijzelf wordt uit de doeken gedaan hoe u dit kunt bereiken. Door de handvatten die u worden aangereikt, zult u vanuit een diepe acceptatie uw levensweg in liefde voor uzelf kunnen gaan. Door te leren houden van uzelf, kunt u ook Leren houden van het leven. En in Het leven als uitdaging worden de opstandingswetten van het Aquariustijdperk uitgelegd. U wordt daarin verteld dat u de schepper van uw eigen lot bent. Als u durft te leven volgens deze wetten, zal het leven u uitdagen en u een nieuw perspectief bieden, steeds minder geraakt door emoties.” 
Dus als je er aan toe bent om eindelijk uit die slachtofferrol te stappen, dan zou dit boek je wel eens een zetje in de goede richting kunnen geven! Te bestellen via www.soniabos.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten