Het Aquariustijdperk is begonnen...

Karpathos, Griekenland

maandag 25 juni 2012

Relaties in het Aquariustijdperk

Het CBS meldt dat ouderen steeds vaker scheiden, omdat zij steeds meer gaan voor de “echte liefde”. Nader onderzoek geeft aan dat niet alleen vrouwen rond de 60 jaar vaker scheiden, maar dat de kans op echtscheiding onder getrouwde veertigers en begin vijftigers bijna verdrievoudigd is sinds 1980.

Sonia Bos, heeft een cahier Relaties samengesteld uit de themadagen Relaties en De relatie als transformatiepunt. In het eerste stuk legt zij uit hoe u juist in deze tijd kunt komen tot een goede relatie met uzelf, de ander, de maatschappij en het leven. In het tweede gedeelte wordt de Aquariusrelatie (2000 – 4000) beschreven: van een relatie, gebaseerd op ‘het samen overleven’ (in het Vissentijdperk van 0 – 2000) groeit de relatie – via de partner als sparringpartner op de bewustwordingsweg – naar een verbintenis van ziel tot ziel. Uiteindelijk ontstaat een kosmische relatie, waarin de driehoek man, vrouw en Schepper wordt gevormd. Zoals gebruikelijk geeft Sonia antwoord op vragen die vanuit de zaal worden gesteld, zoals: 1) Ik kan met mijn familie nergens over praten, hoewel er wel onderling liefde is. Kan ik er iets aan doen? 2) In hoeverre moet je je aanpassen aan de leefwijze van iemand anders? 3) Vrouwen voelen zich meer aangetrokken tot het gaan van de spirituele weg. Komt daar nu verandering in? 4) Hoe kun je de universele symbolen gebruiken voor iemand die hulp vraagt voor zijn relatieproblemen? 5) Ik voel me eenzaam in mijn relaties met anderen. Waar heeft dat mee te maken? 6) Wat ik gedurende de opleidingen die ik op het spirituele vlak heb gevolgd vaak zag gebeuren, was dat getrouwde vrouwen dan beslissen om te scheiden. Ik zou graag willen weten hoe dat komt. 7) Ik heb zes jaar een relatie gehad en deze is nu verbroken. Ik heb het gevoel dat  hij mijn tweelingziel is, we hebben zo’n diepe verbinding. De breuk voelt onwezenlijk. Kunt u daarover iets zeggen?

En er worden een aantal meditaties gegeven, o.a. om het leed dat altijd gepaard gaat met echtscheiding voor alle betrokkenen te verzachten, maar ook ten behoeve van het opbouwen van gezonde relaties in de Aquariuszetting. Een uitgebreide productbeschrijving vindt u op haar website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten